Relatie- en deelnemerbeheer

Screenshot Relaties

De relatiedatabase is de kern van het Pensioen ServicePortaal.

Hierin kunt u de gegevens van deelnemers inzien. Alle gebruikelijke gegevens, zoals naam, leeftijd, adressen en contactgegevens etc. zijn standaard beschikbaar. Daarnaast kunt u zelf aanvullende kenmerken aan deelnemers toevoegen, zoals pensioenstatus, beroep, financiële betrokkenheid of verkiezingsregio. Op deze manier maakt u uw deelnemerbestand nog completer.

Deelnemertypes en -kenmerken

Niet iedere deelnemer is hetzelfde. Daarom kunt u eenvoudig deelnemers onderverdelen in deelnemertypes en doelgroepen. Per deelnemertype kunt u zelf bepalen welke aanvullende gegevens (kenmerken) worden opgeslagen en getoond. Bovendien kunt u in alle overzichten filteren op de gemaakte deelnemertypes. Dat is wel zo handig!

Gegevens blijven actueel

Als u het Pensioen ServicePortaal koppelt aan uw deelnemeradministratie, worden alle gegevens automatisch up-to-date gehouden. Als iemand verhuist, met pensioen gaat of komt te overlijden, worden deze gegevens door middel van de API door uw pensioenuitvoerder doorgegeven aan het Pensioen ServicePortaal.

Gegevens vanuit het Pensioen ServicePortaal kunnen ook naar uw pensioenuitvoerder worden verzonden, bijvoorbeeld om werkprocessen te starten.