Voor wie is het?
Als pensioenfonds wilt u slim en efficiënt kunnen communiceren met uw deelnemers.
Vroeger bestond pensioencommunicatie vooral uit het versturen van brieven. Tegenwoordig zijn er veel meer (digitale) mogelijkheden, zoals e-mail, actiewebsites, Whatsapp, SMS etc.
Daarnaast is het belangrijk om te weten welk resultaat uw communicatie heeft. Worden berichten eigenlijk gelezen door uw deelnemers? Was de informatie wel duidelijk? Is deze positief ontvangen? Welke vervolgstappen kunnen verder worden genomen?
Allemaal zaken waar u, als pensioenfonds, inzicht in wilt hebben. Dit is echter niet altijd eenvoudig te realiseren.
De pensioenuitvoerder
Voor veel pensioenfondsen wordt de communicatie geregeld door de pensioenuitvoerder. Het gaat hier vooral om de officiële communicatie, zoals Pensioen 1-2-3, UPO’s, life events etc.
In de huidige tijd wilt u echter meer zelf doen. Binding creëren met uw deelnemers. Inzicht hebben in uw deelnemersbestand. Meten en weten welke informatiebehoefte er leeft én hoe u hier optimaal op in kunt springen.
Customer intimacy
Customer intimacy creëren is de belangrijke volgende stap die veel pensioenfondsen willen nemen. Uitblinken in klantaandacht en klantenservice staat bij customer intimacy centraal.
Hiervoor zijn echter vaak andere tools nodig dan uw pensioenuitvoerder biedt. Om deze behoefte in te kunnen vullen, is het Pensioen ServicePortaal ontwikkeld.
Wilt u de communicatie van uw pensioenfonds naar een hoger plan tillen? Dan is het Pensioen ServicePortaal voor u!
Meer weten over de mogelijkheden van het Pensioen ServicePortaal?
Plan vrijblijvend een online demo in! We bespreken graag hoe u slimme en moderne communicatie kunt inzetten voor uw fonds.
